Relats personals
“Disculpeu que irrompi en aquestes hores. No participo gaire en aquests debats, però crec que val la pena compartir el que ha passat al meu institut. Jo soc professor de secundària i estic en un centre d'Hospitalet. La setmana passada un grup d'alumnes de diversos grups de 1r d'ESO van dur a terme un repte estúpid, difós per Tiktok, que consisteix a estimbar un company contra un fanal per fer-li mal als testicles. Aquesta "proesa" es coneix com "el trencanous" ("cascanueces", en castellà). Diversos alumnes van gravar el repte i un el va pujar a una xarxa social. Aquests dies hem tingut de tot: alumnes plorant per les sancions que els han caigut, altres confessant que estaven aterrits esperant el seu torn per patir la "prova" (i no s'atrevien a dir-ne res), d'altres que han callat quan ho podrien haver denunciat de seguida, pares indignats per les sancions (!)... Resultat: els mòbils prohibits a 1r de l'ESO des d'aquesta setmana, sota amenaça d'expulsió, també al pati. En opinió meva, era qüestió de temps que succeís un fet d'aquest tipus. Permetre els mòbils a l'institut, encara que sigui a l'hora del recés, és molt perillós.”

Anónim
Professor de secundariaMi hijo el año pasado tenía prohibido llevar el teléfono (por mí), pero los días de música había q llevarlo pq así tenían el metrónomo. La profe de lengua les hacía Kahoot cada dos por tres y el q no llevaba móvil tenía q emparejarse con el que sí q lo llevaba 🤦🏻♀️. Así q éramos los bichos raros. Este año paso de discutir, y mi hijo lo lleva a diario. Son bastante estrictos y no lo dejan sacar en clase, pero segurísimo que hay rollos a diario, si no es mi hijo será otro

Anónim
Hoy, en una guardia en la clase de mi hijo, (1o de ESO) un niño se ha sacado el móvil y se ha puesto a mirar "porno" y le ha enseñado a mi hijo un vídeo de como un adulto violaba a un niño de 6 años. Estoy en shock. He hablado con mi hijo, pero creo que voy a ir a hablar con la dirección del centro. No puede ser que en casa le controlemos las pantallas, lo que mira, lo que no (no tiene móvil) y sea justo en el instituto donde vea eso. Alucino

Anónim
En el meu institut ja hi ha hagut incidències greus amb les noves pantalles digitals. Els nanos esbrinen el PIN i poden connectar el seu portàtil a la pantalla. A les classes de dues professores, mentre elles explicaven, un nano va projector un vídeo porno a la pantalla digital. En un cas no s'ha pogut esbrinar quin alumne ho va fer, probablement des d'una altra aula. He sentit que estan passant aquest tipus de coses en altres instituts

Anónim
En el meu institut, entre classe i classe, alumnes de batxillerat han baixat jocs a la nova pantalla digital de l'aula, i s'han posat a jugar.

Anónim
El meu fill va a 1er Eso, va a un insti públic a mitja hora de camí de casa i és l'únic que fa servir encara llibres, que és el que jo vull. Des de 6è he tingut a sobre la cantinela de què "vull un mòbil," i com que mai no ho he trobat bé, vaig arribar a la conclusió que, tant si cedia com si no patiria perquè vaig contra corrent i estic bastant sola en això, per tant, vaig preferir patir sense cedir i fer el que em deia el meu cap que havia de fer, no dona-li mòbil. He intentat educar-lo, posar-li documentals, xerrades d'experts..., el que era adient per la seva edat i la info que ell podia assimilar. A l'institut ens havien dit que en principi els chromebooks es quedarien a l'aula, però a l'hora de la veritat (al setembre) van canviar d'idea i els porten a casa. A l'institut no m'han fet cas del tema control parental i jo he tingut forces per lluitar i l'intento controlar-lo, però, han fet les colònies, estada lingüística, i han permès que portin mòbils, tant a l'autocar com en l'estona de finalització activitats i sopar. Com les colònies eren de seguida, perquè a més ens ho van dir a la reunió d'abans, no vaig tenir temps de liarla més, estava jo soleta i cap pare objectava res. Vaig creuar uns mails amb la directora i res... tot i que me'ls vaig currar, direcció era una paret. Això jo ho qualifico de deixament de funcions per part de l'insti però bé. Arribo a un acord amb el meu fill, estic disposada a deixar-li el meu mòbil per trucar o parlar per whatsapp amb els amics i si no vol dir que el mòbil és meu, que digui que és seu. No li deixo portar a l'insti perquè tenim normes i, total, a l'insti l'han de deixar en un armari, però no vol, perquè vol un mòbil personal i que jo no miri el que parlen. Per mi això és impossible, a casa tenim normes i els pares som responsables morals i legals dels menors d'edat i ell és menor fins que en tingui 18, per tant, no tindrà intimitat en aquest sentit i nosaltres sempre podrem mirar el que faci amb qualsevol dispositiu i, bla, bla, bla, al final va acceptar. A hores d'ara no el demana gens ni mica, parla algun dia amb algun nen i jo l'escolto i miro què escriuen. Els companys no el volien posar al whatsapp de classe perquè sospitaven que el mòbil no era seu, perquè no el portava a l'insti. Fa 4 dies el van ficar al grup de classe i vaig aprofitar per fer-li veure que tot el que li he anat dient; 500 missatges el primer dia, el segon dia gift sexual (vegeu més dades del testimoni; Ya shhh indica dominació) enviat reiteradament i, quan una nena es va queixar i va dir que sortiria del grup ningú li fa cas, ella ho va acceptar i no va dir res més. Ahir van enviar un videoclip musical amb una lletra denigrant i molt violenta cap a les dones i imatges pornogràfiques.

Anónim
Més dades del testimoniQuin "bon rotllo" els punyeteros chromebooks i començar l'insti als 12 anys. A l'ordinador del meu fill, el que proporciona la Generalitat, hem vist que hi ha diversos navegadors. Hem trobat instal·lat el Brave que ofereix una navegació més privada i discreta, cosa que "facilitant la vida als pares". Li hem enganxat converses ocultes al xat Gmail amb una nena d'aquelles que envien merdes al grup whatsapp i ara són nuvis secrets. A més, llegint el xat, el meu fill escriu que vol que li passi l'usuari de TikTok. Al meu fill li he donat el dit i m'ha agafat el braç... amb totes les converses que hem tingut, tots els documentals i xerrades dirigides a la seva edat i tot l'esforç per ser una mare que educa, per acabar confirmant que no es pot educar, només es pot prohibir, amb totes les lletres de la paraula, sense eufemismes. Dixit.

Anónim
Hola, soc la mare d’una nena de 1r d’Eso. A l’Institut públic del poble utilitzen tauletes que fan pagar a les famílies (import anual de 240 euros pel lloguer del dispositiu + 120 de llicències digitals). Nosaltres ens vam acollir al principi de gratuïtat de la LOMLOE i no hem realitzat cap d’aquests pagaments. Vam registrar també els 3 documents de la plataforma Aixeca el Cap (salut, llibres i privacitat digital). També vam contactar amb el síndic de greuges que ha anat seguint el nostre cas i que al mateix temps va formular la nostra queixa a Inspecció educativa. Després de vàries reunions amb el centre educatiu, vam acordar que es limitaria l’exposició a les pantalles de la meva filla i li donarien en paper tot el material que fos possible. Això va quedar recollit en la carta de compromís educatiu, però aquesta adaptació va durar ben poc. L’institut utilitza com a eina educativa la plataforma Moodle. A l’hora de visualitzar els continguts penjats pel professorat vaig comprovar que infringien clarament la privacitat dels menors en diversos punts: acceptació de galetes, redirecció a xarxes i promoció d’aquestes (Instagram, YouTube, Spotify...), elaboració de vídeos per part de l’alumnat amb enllaç no protegit, ús de Canva i per la realització dels deures s’accedeix a webs externes... Vaig demanar ajut a un enginyer informàtic que va redactar un informe detallat i il·lustrat de totes les irregularitats. El vaig entrar com a queixa a l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades i al delegat de protecció de dades d’Educació. També es va informar a inspecció educativa (que ens havien respost que el funcionament de l’Institut seguia perfectament les indicacions d’Educació). Paral·lelament, vaig desautoritzar l’ús del dispositiu digital així com dels deures digitals. S’ha iniciat un procés d’investigació i la meva filla funciona perfectament sense la tauleta. Em diu que la classe utilitza menys el dispositiu, han desinstal·lat alguna eina i sembla que han deixat de demanar l’elaboració de vídeos. Tot això és molt recent i hem d’anar veient com evoluciona.

Ens hem deixat portar totes i tots per aquesta bogeria, i el que és pitjor: hem deixat que les nostres filles i fills visquin sotmesos i sotmeses a aquesta tirania
Recuperem a poc a poc espais de conversa a tot arreu, als mercats, a les places, amb els veïns, anem a comprar amb el cabàs, deixem les presses… tornem a trepitjar la terra!!!