COMUNICAT D’AIXECA EL CAP Ofensiva als mitjans de comunicació pro digitalització a les escoles dies abans de la reunió del grup d’experts i la consellera el 4 de febrer

Aquests dies s’estan publicant diversos articles d’opinió i reportatges que defensen la necessitat d’una digitalització primerenca dels nens i nenes, inclús a educació infantil, amb excuses tan barroeres com el desenvolupament del “pensament computacional”.

El pensament lògic i “computacional” es desenvolupa amb una bona formació matemàtica – que es pot iniciar des de ben petits amb jocs i mètodes manipulatius – i no cal donar entrada a aplicacions amb pantalles.

No és imprescindible llegir una extensa bibliografia científica per adonar-se que les pantalles no afavoreixen el desenvolupament de les habilitats de pensament i reflexió (ni les sensorials ni psicomotrius) sinó més aviat el contrari: l’hàbit de l’entreteniment continu i la banalitat. Demanem una mica de seny als nostres responsables polítics per posar fil a l’agulla a acabar amb tant despropòsit i redreçar la deriva educativa a Catalunya.

Senyors, deixin de guiar-se per subvencions Next Generation -que finalment tocarà pagar als ciutadans-, i a recomanacions erràtiques de la OCDE i altres grups amb interessos econòmics, i posin les bases per una educació assenyada i seriosa al país.

https://www.3cat.cat/324/robotica-a-les-escoles-claus-i-reptes-en-ple-debat-sobre-lus-de-les-pantalles/noticia/3332247/

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *