Congrés Internacional ‘Capitalisme digital i educació en l’era de la IA’

Quins nous actors acompanyen l’estat i les seves administracions en les noves formes de govern? Quin rol juga el filantrocapitalisme des de les grans corporacions i les seves fundacions en els òrgans de governança? Com influeixen i ens marquen l’agenda educativa? Com afecta el procés de transformació digital en els processos de privatització de l’educació pública? Com funcionen els processos de control i vigilància sobre professorat i alumant a través del big data? Quins i on són els nínxols de negoci? Com impacten aquestes dinàmiques en la gestió dels centres educatius públics i en la tasca diària del professorat? Com ha evolucionat la identitat docent enmig del desenvolupament de l’estratègia digital? Aquestes i moltes altres preguntes es van poder respondre el passat dimecres 24 i dijous 25 d’abril al campus Mundet de la Universitat de Barcelona, on es va celebrar Congrés Internacional ‘Capitalisme digital i educació en l’era de la intel·ligència artificial’. Un congrés organitzat pel sindicat USTEC·STEs (IAC) i el grup de recerca GREPPS (1), amb la col·laboració de la Facultat d’Educació de la UB i el grup de recerca RELAAPPE (2) de Llatinoamèrica.

Dos dies de ponències des del món acadèmic i el món del treball que ens van servir d’impuls per generar uns debats i reflexions més necessaris que mai davant un desplegament i implementació de la digitalització en el món educatiu, especialment en el sector públic, sovint més tenyit d’un acte de fe que no pas d’un acompanyament contrastat i crític… Continua llegint

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *