Entrevista a Aixeca el Cap sobre la regulació de pantalles a escoles i instituts. El Punt Diari.

Víctor Saura, que imparteix diverses assignatures a secundària, ha vist com ha desaparegut el mòbil dels instituts –només es permet quan el professorat el fa servir per a alguna activitat–. La restricció, que és total a infantil i primària, ha arribat aquest curs després de mesos d’un debat propiciat sobretot per famílies que alertaven dels riscos que els dispositius poden provocar entre els menors. Saura, per l’experiència que té a les aules, considera que “el mòbil distreu molt”. Ell l’havia fet servir perquè els alumnes es gravessin parlant a l’assignatura d’anglès. Ja no ho fa, i alerta d’un altre element: “El problema ara són els portàtils”, d’ús generalitzat en l’ensenyament de l’educació secundària i postobligatòria. “Quan tu ets davant dels alumnes, no saps el que estan mirant. Poden estar jugant o mirant vídeos. Quan fem activitats del llibre digital, estic convençut que molts tenen l’ull posat en una altra finestra.”

Com es pot limitar aquest mal ús del portàtil? “És complicat”, admet el professor, que valora que l’ús de la tecnologia té la seva utilitat. “Tenim eines de comunicació entre alumne i professor, com el classroom de Google, que jo he utilitzat moltíssim. Em permet enviar una feina a 25 alumnes i ells me la reenvien feta i jo la puc corregir i tornar-la a enviar. Si eliminem això, hem de tornar a les fotocòpies, que és una cosa esgotadora.” Hi ha, per tant, “coses que són molt útils de la digitalització, com projectar coses a la pantalla”. Saura no té una opinió radicalment contrària a l’ús de la tecnologia a classe, però té clar que no s’hi ha d’usar el mòbil i que el portàtil “és un focus de distracció”… Més

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *