Problemes d’innovamat, una anàlisi crítica

Innovamat s’ha implementat en 1.700 escoles com una alternativa a la instrucció de l’ensenyament de les matemàtiques. No obstant, nombroses crítiques de docents i famílies han identificat problemes greus de tipus legal i metodològic, així com en l’eficàcia del seu aprenentatge, la seva adaptabilitat i el seu impacte en l’equitat educativa (1-11).
Des de la Plataforma per l’Educació de Qualitat confirmem que és imprescindible una revisió crítica de la implementació d’Innovamat a les escoles. Les autoritats educatives han de vetllar perquè qualsevol programa pedagògic garanteixi els drets fonamentals dels infants i adolescents, preservant especialment la seva salut, privacitat i accés gratuït a l’educació, i promovent alhora la igualtat real d’oportunitats per a tot l’alumnat.
Cal assegurar que el programa sigui completament independent d’interessos privats, amb una avaluació rigorosa mitjançant estudis científics independents, limitant significativament l’ús de tecnologies digitals i implementant mètodes d’ensenyament matemàtic clars, estructurats i pedagògicament fonamentats.
Segons les experiències recollides a diferents centres, Innovamat presenta problemes que afecten tant la qualitat de l’ensenyament com els drets dels alumnes. A continuació, s’exposen els motius que sustenten aquesta postura… Més