Els experts alerten sobre l”skincare routine’: “Pressiona les joves per buscar una imatge irreal”

Només cal entrar a TikTok o Instagram per veure centenars de vídeos d’adolescents netejant-se la cara o posant-se productes amb actius per evitar les arrugues o l’envelliment. Això, tot i que moltes vegades no ho necessiten, perquè ja tenen la pell que els correspon a la seva edat. De fet, es tracta d’un fenomen que ja s’ha estès, fins i tot a nens i (sobretot) nenes de 10 o 12 anys

Un dels motius que més els porta a comprar aquest tipus de productes és el que veuen a les xarxes socials, sobretot per part d’influencers que, moltes vegades, actuen com a referents i líders d’opinió. La psicòloga de l’Hospital Vall d’Hebron, Bárbara Citoler, ha explicat, en una entrevista a El món a RAC1, que tot plegat forma part “de la pressió estètica, per aconseguir un ideal d’imatge que es ven constantment a les xarxes socials”. I avisa que “hi ha una falsa creença que comprant cremes i productes s’aconsegueix una imatge i una cara que, realment, és artificial, perquè està modificada”... Continua llegint

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *