POLÍTICAS EDUCATIVAS EN MATERIA DE TIC Y RESULTADOS DE COMPRENSIÓN LECTORA EN PISA: UN ESTUDIO COMPARADO ENTRE CUATRO PAÍSES DE LA OCDE. (2021)

Enrique Alonso-Sainz

En les últimes dècades l’aparició de les noves tecnologies a l’escola s’ha vist acompanyada d’una sèrie de polítiques educatives tant d’inversió econòmica com a curriculars. Aquestes polítiques no solo suponen una major tenència de material tecnològic en l’aula, també una sèrie de implicacions didàcticas i metodològiques que afecten directament a l’adquisició i desenvolupament de les diferents competències. En aquest cas, el treball que aquí es presenta com a objectiu analitzar aquestes polítiques educatives en matèria de TIC i la seva relació amb les puntuacions en compressió lectora a la llum de l’informe PISA. Per a ell, s’ha realitzat un estudi segons el mètode comparat en quatre països de l’OCDE: dos mediterráneos (España e Italia) i dos bálticos (Lituania y Estonia).Tras el análisis de los diferentes indicadores, el estudio concluye que no existe una correlació causal en els països objecte d’estudi entre la tenència de material tecnològic en l’aula i una millora de la puntuación, però sí que s’observa com aquells països que posen polítiques concretas per al desenvolupament de la competència digital o semblants tienden a disminuir o revertir-lo impacte negatiu de les tecnologies digitals en la comprensió lectora… Llegir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *